29/03/2024
ویزای توریستی چیست؟

ویزای توریستی چیست؟

ویزای توریستی چیست؟

ویزای توریستی و گردشگری به هدف سفر و گردش می باشد یکی از رایجترین و پرتقاضاترین انواع ویزاها محسوب می شود. ویزای گردشگری برای گردش در کشور مقصد یا دیدار بستگان در مدت معین صادر شده است و افرادی که این ویزا را دریافت می کنند و به هیچ وجه اجازه کار یا تحصیل در کشور مقصد با ویزای گردشگری ندارند.

"<yoastmark

اعتبار ویزای گردشگری چقدر است؟

ویزای توریستی یا گردشگری از نوع ویزای کوتاه مدت یا موقت هستنش و به صورت یکبار ورود صادر می شود به این معنی که دارنده ویزا صرفا در زمان اعتبار ویزا می تواند در کشور مقصد اقامت داشته باشد. مدت اعتبار این ویزا نیز در کشورهای مختلف، متفاوت است. به طور مثال در کشورهای عضو شینگن مدت 90 روز در بازه‌ای 180 روزه، در امارات 14 روز و… است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی چیست؟

مدارک لازم برای صدور ویزای گردشگری کشورهای مختلف متغیر است، ولی در حالت کلی موارد مشترکی بین مدارک درخواستی تمام کشورها برای صدور ویزای شینگن وجود دارد که به شرح زیر است:

  • پاسپورت دارای اعتبار (حداقل 6 ماه) به پاسپورت‌های قبلی (منقضی شده)
  • اصل و ترجمه شناسنامه / کارت ملی
  • عکس طبق مشخصات درخواستی
  • رزرو بلیط هواپیما و واچر هتل
  • اسناد تمکن مالی

برای مشاهده اطلاعات کامل در مورد تور قطر از شیراز به لینک درج شده مراجعه کنید.

انواع ویزای گردشگری

ویزای توریستی به طور کلی به دو دسته یکبار ورود (Single) و چند بار ورود (Multiple) دسته بندی می شوند. ویزای توریستی یکبار ورود و یا ویزای توریستی چند بار ورود، با توجه به درخواست متقاضی صادر می شود.

ویزای یکبار ورود (SINGLE):

ویزای گردشگری سینگل، معمولا با اهداف گردشگری، بازدید از خانواده و مواردی از این قبیل صادر می شود. این ویزای یک بار ورود، همانطور که از اسم آن پیداست، تنها اجازه یکبار ورود به کشور مقصد را صادر می کند و مدت اعتبار آن نیز، تا ۳ ماه از تاریخ صدور می باشد.

ویزای چند بار ورود (MULTIPLE):

ویزای گردشگری مالتیپل، به ندرت صادر می شود.  چند بار ورود، به شما اجازه می دهد در طول دوره اعتبار ویزا، به کشور مقصد بدون محدودیت ورود داشته باشید. اعتبار این ویزا مالتیپل، پس از صدور در حدود ۹۰ روز و یا ۳ ماه می باشد.

هزینه اخذ ویزای توریستی چقدر است؟

هزینه ویزای توریستی هر کشور را، وزارت امور خارجه آن کشور تعیین می کند. به طور مثال، طبق توافقات کشور‌های حوزه شینگن، هزینه ویزای توریستی یکبار ورود ۶۵ یورو می باشد. همین ویزای برای کودکان بین ۶ تا ۱۲ سال ۳۵ یورو و برای کودکان زیر ۶ سال رایگان می باشد. همچنین هزینه ویزای چند بار ورود (multiple) مبلغ ۹۹ یورو می باشد. مبالغ درخواست ویزا، معمولا به صورت نقدی در سفارت خانه ها و در زمان مصاحبه پرداخت می شود.

با چه روش هایی می توان ویزای توریستی گرفت؟

مراجعه حضوری ( رفتن به سفارت ) : یکی از رایجترین نوع خا برای دریافت ویزا مراجعه حضوری به سفارتخانه مشور مقصد و مد نظرتان میباشد ، به این ترتیب که شما در ابتدا درخواست ویزای خود را از طریق ( اراسل ایمیل ، تلفنی ، حضوری ، ثبت نام اینترنتی ) به بخش روادید سفارتخانه کشور مقصد مورد نظر ارسال میکنید، و به شما در یک زمان مشخص تعیین وقت میشود و شما موظف هستین که در زمان مشخص و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز کشور مقصد سفر خود ، حضور به هم برسانید و مدارک را تحویل دهید و تا زمان صدور ویزا صبر کنید .

تور گرجستان از شیراز، برای اطلاعات بیشتر به لینک درج شده مراجعه کنید.

ویزای آنلاین : یا همان ویزای الکترونیک روشی جدید محسوب میشود که دولت های مختلف برای سهولت در انجام و روند کارها و ترویج دولت الکترونیک راه اندازی شده است . در این روش شما نیازی به رفتن به سفارتخانه و یا انجام امور بایومتریک ندارید . در این روش هزینه ی بررسی مدارک نیز به صورت آنلاین پرداخت میشود . در حال حاضر کشورهای استرالیا ، نیوزلند ، ترکیه ، نیوزلند ، گرجستان و ایران جزء این دسته از کشور ها می باشند

ویزا در فرودگاه : با همان ویزا در بدو ورود یا visa on arrival برایاین ویزا هیچ کار سفارتی و یا بایومتریک ندارید ، در زمان رسیدن به فرودگاه شما درخواست ویزا میدهید و پس از پرداخت مبلغ به صورت آنی ویزا برای شما صادر خواهد شد و به صورت مهر و یا برچست در پاسپورت شما ثبت خواهد شد . ویزای توریستی چیست؟

بدون ویزا : یا معاف از ویزا ، کشورهای معاف از ویزا بدین شکل میباشند که شما بعد از رسیدن به کشور مقصد خود ، هیچ کاری لازم نیست انجام دهید و فقط اقدام به ورود میکنید ، به عنوان مثال در سال های پیش بین ایران و ترکیه تفاهم نامه امضا شد که طبق آن افارد بدون نیاز به ویزا میتوانند در کشور مقصد خود ورود و خروج کنند . بزرگترین تفاهم نامه برای این نوع ویزا ها تفاهم نامه ی تحت عنوان پیمان شینگن بود .

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *