19/03/2024
نحوه اخذ ویزای اتریش

نحوه اخذ ویزای اتریش

نحوه اخذ ویزای اتریش در شیراز چگونه است؟ در این مقاله از سایت نیک هجرت، می خواهیم در مورد نحوه اخذ ویزای اتریش صبحت کنیم. نحوه اخذ ویزای توریستی و اقامت دائم اتریش با هم متفاوت می باشد. در ادامه بهترین دفاتر و آژانس های مهاجرت به اتریش از شیراز را معرفی می کنیم.

لیست مراکز اخذ ویزای اتریش از شیراز

ردیفنام دفترنشانیشماره تماس
1آژانس مسافرتی خورشید جهانشیراز، خیابان هفت تیر (۲۰متری سینما سعدی)، نبش هدایت غربی07132308080
2آژانس مسافرتی خورشید جهانشیراز، خیابان هفت تیر (20 متری سینما سعدی)، نبش هدایت غربی07132308080
3آژانس هواپیمایی سفرهای آرمانی پارسشیراز، بلوار ستارخان، مجتمع تجاری هامون،07136481188
4آژانس هواپیمایی روزبهان سیرشیراز، پل باغ صفا، نبش خیابان ساحلی غربی07132262150
5آژانس هواپیمایی سفرهای مهتابشیراز، خیابان قدوسی شرقی، بعد از کوچه یک، روبروی کارواش قدوسی، نرسیده به مدیریت بانک انصار07138436161
6آژانس هواپیمایی الهام پروازشیراز، بلوار امیرکبیر، روبروی باغ حوض، برج صنعت، ورودی شماره 207138385213
7شركت هواپيمايى گردون سپهر سهندشیراز، معالی آباد، نبش کوچه 31، ساختمان اوتانا 207136364747
8دفتر خدمات مسافرت هوایی سیار سیرشيراز، ميدان ابوالكلام، نبش كوچه 15، هتل رويال09373873111
9آژانس مسافرت هوایی و جهانگردی پرهام سیر آسیاشیراز، حدفاصل میدان گلستان و میدان هفت تنان07137318888
10آژانس گردشگران شیرازشیراز بلوار زند خیابان رودکی نبش کوچه 407132331123

انواع ویزای اتریش

با توجه به هدف متقاضی از سفر به اتریش، ویزای اتریش در انواع مختلفی صادر می‌شود. ویزای توریستی، کاری و تحصیلی محبوب ترین ویزای اتریش می‌باشند که در ادامه به بررسی آن ها می‌پردازیم:

اخذ ویزای توریستی اتریش از شیراز

شرط اخذ ویزای توریستی اتریش، گردش حساب، تمکن مالی و یا ارائه دعوت نامه می‌باشد. با ویزای توریستی اتریش می‌توانید در هر ۶ ماه تا ۹۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید.

اخذ ویزای تحصیلی اتریش از شیراز

برای گرفتن ویزای تحصیلی اتریش، حتما باید از یک مدرسه، دانشگاه و یا یک موسسه آموزشی دعوت نامه ارائه دهید. پس از اتمام مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی اتریش حتما باید این کشور را ترک کنید.

اخذ ویزای کاری اتریش از شیراز

در صورتی که یک شرکت و یا کارفرما اعلام نیاز به نیروی خارجی داشته باشد، شما می‌توانید با گرفتن دعوت نامه از ایشان اقدام به دریافت ویزای کاری کنید.

برای اطلاعات کاملتر از نحوه مهاجرت از شیراز می توانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

نحوه اخذ ویزای اتریش

نحوه اخذ ویزای اتریش

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای توریستی اتریش

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی اتریش شامل موارد اجباری و تکمیلی است. به ‌بیان‌ دیگر برخی موارد همچون در اختیار داشتن سند ملکی جزء شرایط الزامی برای اخذ ویزا محسوب نمی‌شوند اما وجود سند ملکی در پرونده می‌تواند در اقناع افسر ویزا مستقر در سفارت برای صدور ویزا کارساز باشد.

اما برخی از موارد نظیر تمکن مالی مناسب برای تأمین هزینه‌های مدت سفر جزو الزامات اخذ ویزای اتریش محسوب می‌شوند. بنابراین در صورتی که فردی از تمکن مالی مناسب برای پوشش هزینه‌های سفر خود برخوردار نباشد و یا افسر ویزا به مدارک مالی ارائه‌شده توسط متقاضی مشکوک شود، درخواست ویزای وی ریجکت خواهد شد. مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی اتریش شامل موارد زیر می‌شود:

فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا

  • پاسپورت معتبر با حداقل 4 ماه اعتبار
  • شناسنامه
  • دو قطعه عکس رنگی بیومتریک
  • مدارک شغلی
  • نامه تمکن مالی
  • پرینت گردش حساب بانکی
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • مدارک مربوط به رزرو هتل
  • بیمه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو
  • سند ملکی در صورت وجود
  • مدارک ازدواج در صورت وجود

شرایط سنی متقاضی ویزای توریستی اتریش

سفارت‌های اروپایی معمولاً در صدور ویزای اتریش برای متقاضیان مجرد زیر 30 سال تا حدودی وسواس به خرج می‌دهند. اما در رابطه با افراد متأهلی که قصد دارند به تنهایی سفر کنند سخت‌گیری کمتری وجود دارد زیرا این‌گونه فرض می‌شود که متقاضیان متأهلی که به‌تنهایی برای ویزای توریستی اتریش درخواست داده‌اند به دلیل وجود پیوندهای خویشاوندی قوی در کشور مبدأ (همسر و یا فرزندان) حتما به کشور خود بازخواهند گشت.

سابقه سفر شخص متقاضی ویزای توریستی اتریش

نکته مهم دیگری که در ارتباط با شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش مورد توجه سفارت این کشور قرار می‌گیرد سابقه سفر شخص متقاضی است. در صورتی که قبلا به حوزه شینگن یا کشورهایی مانند آمریکا و کانادا سفر کرده باشید شانس شما برای گرفتن ویزای شینگن اتریش افزایش پیدا خواهد کرد.

سفر به کشورهای دیگر نیز در بررسی پرونده شما بی‌تاثیر نخواهد بود اما در نهایت داشتن سابقه سفر به کشورهایی که روند سخت‌گیرانه‌تری برای صدور ویزا دارند ارزش بسیار زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال گرفتن ویزای کشور ژاپن یا استرالیا می‌تواند برگ برنده شما برای اخذ ویزای توریستی شینگن محسوب شود.

هزینه اخذ ویزای توریستی اتریش در شیراز چقدر است؟

قیمت  ویزای توریستی اتریش را می‌توان به دو قسمت تقسیم کرد. هزینه اصلی مربوط به بررسی درخواست توسط سفارت اتریش می‌شود که برای افراد بزرگسال 80 یورو است. این هزینه برای کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

اما علاوه بر این باید هزینه‌ای را نیز به عنوان هزینه خدمات به مرکز وی‌اف‌اس گلوبال پرداخت نمایید که در حال حاضر 25 یورو است. البته در صورتی که قصد داشته باشید از خدمات اضافی این کارگزاری از جمله اطلاع‌رسانی با پیامک و تحویل پاسپورت با پیک یا پست استفاده نمایید باید هزینه بیشتری بپردازید.

قیمت ویزای اتریش

قیمت درخواست ویزای اتریش در گروه مسافرتی ویزالند ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. این هزینه شامل دریافت وقت سفارت، پر کردن فرم شینگن اتریش، بیمه مسافرتی، رزرو بلیط رفت و برگشت، واچر هتل و غیره می‌باشد. توجه داشته باشید که پرداخت تمامی هزینه های داخل سفارت به عهده متقاضی می‌باشد.

ویزای کار اتریش

ویزای کار اتریش نیز همچون ویزای تحصیلی این کشور از نوع D است و اعتباری بلندمدت دارد. اخذ ویزای کار اتریش همچون تمامی کشورهای عضو پیمان شینگن قوانین خاص و سفت‌وسخت دارد. اقدام برای ویزای کار اتریش برای متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا از دو حالت خارج نیست. یا باید دعوت‌نامه‌ای رسمی از کارفرمایی حقیقی و یا حقوقی در اتریش برای کار در این کشور داشت و یا باید برای فرصت‌های شغلی آگهی شده اقدام کرد.

در مورد دوم البته شرطی وجود دارد که از آگهی شغلی مدنظر دست‌کم 3 هفته گذشته باشد و طی این مدت هیچ متقاضی‌ای از داخل اتحادیه اروپا برای این شغل درخواست نداده باشد. بنابراین می‌توان گفت یافتن شغل مناسب و به طبع آن اخذ ویزای کار اتریش بسیار سخت و بعید است. تجربه ثابت کرده است که بهترین راه یافتن شغل در اروپا و اتریش ورود به این کشورها با ویزای تحصیلی است تا پس از پایان دوران تحصیل بتوان شغل مدنظر را پیدا کرد و درنهایت به اقامت اروپا دست‌یافت.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *