29/03/2024
مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

انواع روش های مهاجرت به سوئد

یکی از کشورهایی که مقصد خیلی از جوان های کشورمان ایران می باشد کشور سوئد می باشدبه این دلیل که در این کشور زندگی افراد بر روی وال عادی خود طی می شودو باعث می شود که جوان ها نیز دوست داشته باشند که در این کشور ها زندگی کنند. در ادامه می خواهیم در مورد کشور سوئد، روش های که شما می توانید به صورت کاملا قانونی اقامت این کشور را دریافت نمائد شرح بدهیم. همچنین اگر می خواهید از آخرین به روزرسانی های و قوانین مهاجرت اطلاعات کسب کنید بهتر است که به دفاتر مهاجرتی معتبر مراجعه کنید.

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

سوئد کجاست؟

سوئد یکی از کشور های پیشرفته جهان محسوب می شود که در شمال قاره اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته است. حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد و جزء چهارمین کشور اروپایی با وسعت زیاد محسوب می شود. از نظر رفاه اجتماعی به شهروندان خود بسیار رسیدگی می کند و همین امر باعث شده است که خیلی از افراد درخواست مهاجرت به این کشور را داشته باشند.

زبان مردم این کشور سوئدی می باشد . واحد پول آنها کرون و معادل 12 دلار می باشد. اغلب مردم این کشور مسیحی می باشند. حدود 60 درصد از مساحت این کشور را جنگل فراگرفته است. به همین دلیل یکی از بزگتررین صادر کننده های کاغذ در جهان محسوب می شود. این کشور از نظر اقتصادی ، آزاد می باشد و همین دلیل باعث می شود که افراد در این کشور به صورت نسبتا خوبی زندگی کنند اما نرخ مالیات در این کشور بسیار بالا می باشد و در عوض نرخ بیکاری 5.6% و میزان تورم نیز 1.4% است .

از دیگر منابع رونق اقتصادی در کشور سوئد می‌توان به فولاد، سنگ آهن، انرژی آبی و صنایع معدنی اشاره کرد. همچنین سوئد دارای صنعت هواپیماسازی بسیار پیشرفته است و هواپیماهای جنگنده با نام “ساب” از به‌روزترین و موفق‌ترین هواپیماهای نظامی جهان محسوب می‌شوند. صنعت خودروسازی نیز در کشور سوئد تاریخچه‌ای دیرینه دارد و کارخانه‌های «ولوو» و «اسکانیا» از جمله غول‌های خودروساز سوئدی هستند. خب در ادامه می خواهیم انواع روش های مهاجرت به سوئد را شرح بدهیم.

مهاجرت تحصیلی به سوئد

افراد که قصد ادامه تحصیل در سوئد را دارند می توانند اقامت موقت سوئد را دریافت کنند. هم چنین بعد از فارغ التحصیلی آن ها می توانند در اجازه کار را در این کشور دریافت کنند و به پس از مدت معینی اقامت دائم سوئد را دریافت کنند. این کشور یکی از کشور های پیشرفته درحوزه آموزش می باشد و بعضی از بهترین دانشگاه های خوب جهان در رشته های مختلف را دارا می باشد . در مرحله اول مهاجرت تحصیلی به سوئد انتخاب دانشگاه و مکاتبه و درخواست پذیرش از این دانشگاه مهممی باشد. دانشگاه های سوئ برای پذیرش دانشجو و دریافت شهریه از آن ها معیارهای مختلفی را در نظر می گیرند.

برای اطلاعات کامل در مورد تحصیل رایگان در اروپا به مطلب درج شده مراجعه کنید.

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

افرادی که موفق بهدریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظرشان در سوئد می شوند با داشتن این مدارک می توانند درخواست ویزای تحصیلی سوئد را بدهند.

  • پاسپورت و مدارک هویتی معتبر با ترجمه رسمی
  • فرم های تکمیل شده درخواست ویزای تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • در صورتی که متاهل هستید ، گواهی ازدواج و تولد فرزند
  • مدرک آیلتس با نمره مورد تائید دانشگاه
  • اثبات تمکن مالی برای هزینه های زندگی و تحصیل در سوئد

اقامت تحصیلی و دریافت مزایای تحصیل در این کشور به معنی داشتن اقامت دائم این کشور نمی باشد. افرادی که از این کشور فارغ التحصیل می شوند تا 6 ماه بعد زمان دارند که یک شغل مناسب دریافت کنند و سپس بعد از ویزای تحصیلی می توانند اقامت کاری این کشور را دریافت کنند.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *