19/03/2024
شرایط مهاجرت به هند چگونه است؟

شرایط مهاجرت به هند چگونه است؟

شرایط مهاجرت به هند چگونه است؟

مهاجرت به هند چگونه است؟ در ابتدا با کشور هند آشنا شویم! هند یکی از کشورهای رسمی در جنوب آسیا می باشد و پایتخت آن دهلی نو می باشد این کشور پست و هموار می باشد و رشته کوه هیمالیا در شمال کشور قرار دارد از این رو باعث شده که رطوبت و ابرهای باران زا در این کشور باراش های فراوانی را داشته باشدو کشوری مرطوب و حاصل خیز می باشد. در این مقاله به معرفی بهترین روش های اقامت در هند صحبت می کنیم.

به طور کلی راه های مهاجرت به هند شامل مهاجرت تحصیلی، کاری، مهاجرت از طریق ازدواج و سرمایه گذاری می باشد. برای اینکه اطلاعات کاملی در مورد نحوه مهاجرت به هند کسب کنید بهتر است به لیست دفتر مهاجرتی در شیراز مراجعه کنید تا اطلاعات کاملی در این باره کسب کنید.

دلایل مهاجرت به هند چیست؟

کشور هند به پایتختی دهلی نو (New Delhi) در منطقه جنوب قاره آسیا واقع شده است. در طی سال های اخیر، کشور هند نیز به دلایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کانون توجه مهاجران خارجی قرار گرفته است. اما برای این افزایش موج مهاجرتی جدید به هند دلایلی چند به صورت زیر بیان می شود:

  • شاخص قدرت خرید بالا: مطابق داده های بدست آمده از صندوق بین المللی پول، کشور هند از نظر شاخص قدرت خرید (PPP) با $10.5 تریلیون (دلار آمریکا) در رده سوم جهان و جلوتر از ژاپن، آلمان و فرانسه قرار دارد.
  • محیط نوآوری و کارآفرینی نسبتا خوب: به واسطه دانشگاه ها و نشریات علمی کیفیت بالا، هند از لحاظ کیفیت نوآوری در بین کشورهای با درآمد متوسط در رده دوم قرار دارد.
شرایط مهاجرت به هند چگونه است؟

شرایط مهاجرت به هند چگونه است؟

روش های مهاجرت به هند

یکی از روش‌های مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل در هند یکی از راحتترین روش های برای اقامت موقت در این کشور می باشد به این دلیل که از نظر شهریه هزینه های نسبت به کشور های دیگر بسیار پایین می باشد.

دانشگاه‌های هند در کل دنیا اعتبار دارند، تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی است، هزینه زندگی مناسبی در هند حاکم است و از دیگر مزایای مهاجرت از طریق تحصیل این است که این کشور با ایران از نظر مسافت به نسبت سایر کشورها نزدیکتر است و فرد می‌تواند به سادگی به کشور خود باز گردد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

دومین روش مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه‌ گذاری در هند است. شما برای این کار نیاز به پشتوانه مالی بالایی دارید به طوری ه سابقه کاری و یا تحصیلات دانشگاهی در این روش کمتر مورد ارزیابی بوده و گردش مالی شما مهم‌ترین بخش خواهد بود. شما می‌توانید در این کشور یک کسب و کار راه اندازی نمایید و یا وارد روال صادرات و واردات شوید.

اقامت هند با اجاره خانه شاید کمی دشوار باشد اما سبب می‌شود که در میزان هزینه اقامت در هند صرفه جویی صورت بگیرد.

از مزایای مهاجرت به هند از طریق سرمایه نیروی کار ارزان این کشور است که سبب می‌شود با کمترین هزینه به بازارهای جهانی اتصال یابید.

هزینه تولید برای سرمایه‌گذاری در هند پایین اعلام شده است. در این کشور مواد اولیه و منابع تولید فراوان است. مهاجرت به هند از طریق سرمایه یک روش عالی برای کسانی است که از نظر بودجه در وضعیت خوبی هستند.

مهاجرت به هند از طریق ویزای کار دیگر گزینه‌ای است که پیش روی افراد قرار دارد. یافتن شغل در هند کار ساده‌ای نیست، استانداردهای کاری در هند عموماً بالا نبوده ما با توجه به نرخ مالیات تنظیم شده می‌توان گفت که ویزای کاری این کشور شاید ساده‌تر از سایر کشورها اخذ شود.

در هر صورت شما برای مهاجرت به هند از طریق کار باید سابقه کار خوب و همینطور دانش کافی در زبان هندی یا انگلیسی داشته باشید. بدون این دو گزینه یافتن شغل در هند بسیار سخت است.

روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به هند از طریق ازدواج، کارآفرینی و شرایط خاص از دیگر روش‌هایی است که پیش روی افراد قرار دارد و البته درصد کمتری از مهاجران را به خود اختصاص داده است. ویزای توریستی این کشور در لیست ویزای کوتاه مدت قرار دارد.

کاریابی در هند به طور کلی نیاز به تخصص بالایی دارد به طوری که اقامت هند برای ایرانیان از طریق ویزای کاری عموماً دشوار است. افرادی که خرید ملک در هند و گرفتن اقامت را انتخاب کرده‌اند باید از جدیدترین اخبار روز در این زمینه اطلاع داشته باشند.

بای مطالعه مقاله بهترین روش مهاجرت به استرالیا به لینک درج شده مراجعه کنید

مهاجرت توریستی به هند

از دیگر روش‌های مهاجرت به هند از طریق گردشگری است. مهاجرت‌های توریستی به کشور هند به طور کلی دارای چندین بخش مختلف است. در نظر داشته باشید که ویزای صادر شده به صورت سه ماهه است و شما باید طبق زمان تعیین شده به کشور خود بازگردید.

فرد باید پاسپورت معتبر داشته باشد. نیاز است که به طور کلی مدارکی دال بر اینکه قصد بازگشت دارد را به طور مکتوب و مستند ارائه دهد. شایان ذکر است که ویزای توریستی این کشور عموماً در مدت کمتر از 21 روز کاری صادر می‌شود و سختگیری در این زمینه کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. داشتن مدارک تحصیلی و سابقه کاری روند صدور این ویزا را سریع‌تر می‌کند.

شرایط مهاجرت به هند چگونه است؟

شرایط مهاجرت به هند چگونه است؟

شهرهای مهاجر پذیر هند کدام است؟

کانپور یکی از شهرهای بزرگ و ارزشمند از نظر مهاجرت محسوب می‌شود این شهر در بخش شمالی ایالت اوتارپرادش قرار دارد. این شهر برای ایرانیان از نظر مهاجرت یک گزینه خوب محسوب می‌شود به خصوص کسانی که مهاجرت به هند از طریق ویزای کار را انتخاب کرده‌اند در این شهر به سادگی می‌توانند وارد بازار کار شوند.

سورات از دیگر شهرهای بسیار کشور هند محسوب می‌شود. این شهر در ایالت گجرات قرار دارد و در لیست 20 شهر منتخب قرار گرفته است. این شهر به صورت هوشمند طراحی شده است و فضای فناوری اطلاعات در این شهر به طور چشمگیری دیده می‌شود. رایج‌ترین زبان‌ها در این کشور ماراتی بوده و گزینه خوبی برای مهاجرت محسوب می‌شود.

اغلب افرادی که به کشور هند مهاجرت دارند، شهر بمبئی را انتخاب می‌کنند به طور کلی بیشترین میزان مهاجرت به هند به همین شهر تعلق دارد، شهر بمبئی از نظر ساختار بسیار پیشرفته است به طوری که صنعت در آن رشد خوبی داشته است و فضای کاری به طور دقیق دیده می‌شود. اینطور که شواهد نشان می‌دهد ایرانیان نیز دوست دارند برای زندگی به این شهر بروند اما از نظر هزینه شاید کمی گرا‌ن‌تر از سایر شهرها باشد.

چنای از دیگر شهرهای مهم در کشور هند محسوب می‌شود این شهر در کرانه‌های خلیج بنگال قرار دارد و جمعیت خارجی که در این شهر دیده می‌شود بیشتر از سایر بخش‌ها است. این شهر در سطوح کاری و حرفه‌ای رشد خوبی داشته است. در نظر داشته باشید که چنای در لیست شهرهای گران قیمت این کشور است.

حیدرآباد از دیگر بخش‌های هند است که کمترین میزان مهاجر را دارد اما مردم این شهر مسلمان هستند و فضای مذهبی خوبی در آن حاکم است.

برای اطلاع از بهترین دفاتر اخذ ویزای هند از شیراز به صفحه درج شده مراجعه نمایید.

اخذ اقامت هند چگونه است؟

به طور کلی اقامت یا به صورت دائم می باشد یا به صورت موقت. شرایط اخذ اقامت براساس نوع ویزای می باشد که دریافت نموده اید. و پس یک دوره یک الی سه ساله زندگی در این کشور در صورتی که فرد مالیات را پرداخت کرده باشد و شرایط درآمدزایی خوبی داشته باشد می‌تواند به سادگی برای اقامت درخواست دهد.

مهاجرت به امارات و بهترین روش مهاجرت به دبی چیست؟ برای اطلاعات بیشتر به صفحه لینک شده مراجعه کنید.

اخذ پاسپورت هند

شما برای اخذ پاسپورت این کشور در ابتدا نیاز به اقامت دائم دارید در هر صورت نیاز است که به مدت 5 الی 10 سال در این کشور زندگی کرده باشید. شایان ذکر است که شرایط زندگی در کشور هند شاید در ابتدا کمی دشوار باشد اما در نهایت میزان تسلط شما به زبان هندی یا انگلیسی ارزیابی می‌شود و مشخص می‌شود که آیا از نظر بودجه در وضعیت خوبی قرار دارید یا خیر. مشخص می‌شود که در طول زندگی در این کشور مرتکب جرم شده‌اید یا خیر. به صورت کلی کشور هند نسبت به کشور های دیگر سختگیری کمتری در مورد صدور پاسپورت می کند.

اگر می خواهید دیدنی های چین را ببینید همین حالا به صفحه تور چین از شیراز بروید و آژانس مسافرتی مورد نظرتان را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *