28/03/2024
روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

امروزه مهاجرت به ترکیه روی بورس می باشد. در این محتوا در موردروش های مهاجرت به ترکیه اطلاعات لازم را ثبت نموده ایم. افراد به این دلیل که می توانند از طریق این کشور به دیگر کشورهای جهان مهاجرت کنند ترکیه را انتخاب می کنند. همچنین برای اطلاعات دقیق و به روز می توانید به سراغ موسسه های مهاجرت در شیراز مراجعه کنید.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

یکی از شرایطی که از طریق آن می توان اقامت ترکیه را دریافت کرد از طریق تحصیل می باشد. قبل از این که ویزای تحصیلی ترکیه را دریافت کنید باید حتما از دانشگاه ها و موسسات عالی این کشور پذیریش داشته باشد. متقاضیان ایرانی در تمامی مقاطع تحصیلی این کشور می توانند تحصیل کنند. شما می توانید به عنوان یک دانشجو یا دانش آموز از مقطع ابتدایی تا دانشگاه در کشور ترکیه تحصیل کنید. زبان رسمی این کشور ترکی استانبولی است و در تمامی مدارس و دانشگاه های این کشور با این زبان آموزش های لازم داده می شود. البته دانشجویان می توانند در دانشگاه های بین المللی تحصیل کنند.

مدارس ترکیه شامل مدرسه ایرانی در ترکیه هستند، مدرسه خصوصی در ترکیه، مدسه بین المللی و مدرسه دولتی. مدارس ترکیه شامل 12 سال می باشد و بعد از آن می توانند شروع به تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کنند. سپس کارشناسی ارشد و دکترا می باشد.

در صورتی که می خواهید با بهترین دفاتر مهاجرت و اخذ ویزای ترکیه از شیراز آشنا شوید به مطلب درج شده در سایت نیک هجرت مراجعه کنید.

برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است؟

برای تعیین هزینه مهاجرت به هر کشوری چه ترکیه چه آلمان و چه کشور های دیگر، شما باید در ابتدا تعیین کنید که از چه طریق می خواهید مهاجرت کنید. به طور مثال کل هزینه مهاجرت به ترکیه و دریافت ویزای ترکیه از طریق تحصیل با ویزای سرمایه گذاری در ترکیه کاملا متفاوت می باشد و هزینه های آن نیز متفاوت است.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل چقدر هزینه دارد؟

تحصیل در ترکیه با دوره های مدرسه شروع می شود و تا دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا ادامه دارد. دانشجویان و دانش آموزانی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید در مورد هزینه های تحصیل در این کشور اطلاعات کافی را داشته باشند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی در ترکیه متفاوت است. میزان هزینه تحصیل در دانشگاه دولتی حدود 100 تا 4000 یورو است و در دانشگاه خصوصی نیز برای یک سال حدود 20000 یورو محاسبه می شود.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کانکایا حدود 5.410 یورو برای هر سال است و همین مقطع در دانشگاه کوچ حدود 16.390 یورو می باشد. به همین دلیل هزینه هر دانشگاه متفاوت می باشد.

برای هزینه زندگی ماهیانه هر دانشجو در ترکیه می توان حدود 400 تا 650 یورو در نظر گرفت. البته این هزینه بستگی به شیوه زندگی هر فرد نیز دارد. از این طریق (تحصیل) شما می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید.

اقامت ترکیه

اقامت ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه چگونه است؟

یکی از نکاتی که هنگام مهاجرت به هر کشوری باید در نظر بگیرید این است که نرخ بیکاری کشور مقصد چقدر است؟ اگر نرخ بیکاری کشوری پایین باشد یعنی این که فرصت شغلی زیادی در آن کشور وجود دارد.اما اگر نرخ بیکاری هم بالا باشد یعنی اینکه ممکن است فرصت شغلی کمی باشد یا اصلا نباشد. نرخ بیکاری ترکیه 14% می باشد که نرخ بالایی برای بیکاری است و افراد بیکار در این کشور زیاد هستند. برای مهاجرت کاری شما باید قبل از مهاجرت حتما قرارداد کاری، پیشنهاد شغلی و درخواست کارتان را به سفارت ترکیه تحویل بدهید تا ویزای کار برای شما صادر شود.

مهاجرت از طریق کار به ترکیه چندین روش دارد که در ادامه به معرفی نکات مهم این روش ها می پردازیم. ترکیه به مهاجرین خارجی خود کار خاصی اعطا نمی کند و نوع مجوز کار دارد.

  1. کار با کارت فیروزه ای؛ در این نوع مجوز افرادی که مدرک دانشگاهی دارند و دارای سابقه و مهارت بالایی هستند می توانند از طریق اداره کار ترکیه کارت فیروزه ایی دریافت کنند با این کارت اجازه کار دائمی در ترکیه به آن ها داده می شود و تمامی امکانات شهروندی یک فرد در ترکیه را دارا هستند.
  2. کار موقت در ترکیه؛ از طریق این نوع مجوز، که از طرف کارفرمایان و موسسه ها به افراد متقاضی داده می شود. می توانند حداکثر یک سال اجازه کار موقت در این کشور را دریافت کنند. اگر ارزیابی فرد بعد از یک سال مثبت بود مجوز فرد تا 2 سال تمدید می شود.
  3. کار دائمی یا کار مستقل در ترکیه؛ یکی دیگر از راه های اقامت ترکیه از طریق کار، دریافت مجوز کار دائمی و مستقل است که به متقاضیان ساکن در ترکیه اعطا می شود. متقاضیان پس از ۵ سال زندگی در ترکیه می توانند درخواست اخذ مجوز کار مستقل را بدهند. با دریافت این مجوز می توانند به طور دائم در ترکیه مشغول به کار شوند.

مهاجرت به ترکیه از طریق آرایشگری

آرایشگری همیشه یکی از شغل ها پردرآمد بوده است. استانبول یکی از شهرهای شلوغ در ترکیه بوده است. برای این که بتوانید ویزای ترکیه را دریافت کنید و از این طریق اقامت ترکیه را نیز دریافت کنید می توانید از طریق دو روش اقدام کنید. یکی این که سالن زیبایی ایجاد کنید و یک کارآفرین محسوب شوید. و روش دیگری که وجود دارد این است که از طریق کارفرماهای ترکی استخدام شوید.

مدارک لازم برای مهاجرت از طریق آرایشگری به ترکیه چیست؟

  • داشتن مدرک آرایشگری
  • گواهی نداشتن سوء پیشینه
  • مدرک زبان ترکی و یا انگلیسی
  • آدرس محل اقامت و یا سند اجاره یا خرید ملک
  • کپی و اصل شناسنامه و پاسپورت
  • مدارک لازم برای نشان دادن تمکن مالی مناسب
روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

روش های مهاجرت به ترکیه چیست؟

در آمد آرایشگری در ترکیه چقدر است؟

درآمد آرایشگری همیشه زیاد است. درآمد رابطه مستقیی با حرفه ای بودن و نبودن شما دارد. یکی از مزیت های دیگری که شغل آرایشگری در ترکیه دارد این است که آموزش های زیادی درر ارتباط با دوره های آرایشگری در این کشور داده می شود.

مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های که شما می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید سرمایه گذاری در این کشور می باشد. سرمایگه گذاری در ترکیه، از طریق ثبت یک شرکت یا خرید ملک در ترکیه می باشد. با ثبت شرکت در این کشور و استخدام کردن نیروی ترک زبان و پرداخت کردن مالیات این کشور می توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید.

خرید ملک در ترکیه

برای خرید ملک در کشور ترکیه شما باید حداقل 250000 دلار آمریکا هزینه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که امکان دریافت وام بر روی این املاک نیز وجود دارد. از این طریق شما می توانید برای همسر و فرزند زیر 18 سال خودتان نیز تابعیت ترکیه را دریافت کنید. قانونی که برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد این است به مدت 3 سال نمی توانید ملک خود را بفروشید. محدودیت مالی برای اخذ ویزای ترکیه از طریق خرید ملک از 1.000.000 دلار به 250.000 دلار کاهش داشته است که این اتفاق به دلیل کاهش ارزش لیر در ترکیه می باشد. قیمت خانه یک خوابه در استانبول در سال 2021 از 300 هزار لیر شروع می شود.

ثبت شرکت در ترکیه چگونه است؟

به این دلیل که کشور ترکیه اقتصاد رو به رشدی دارد شما می توانید اقدام به ثبت شرکت در ترکیه کنید. برای راه اندازی هر کسب و کاری در ترکیه مانند راه اندازی رستوران، سوپرمارکت، کافی شاپ، شرکت های خصوصی و .. نیاز به ثبت شرکت در ترکیه دارید. با ثبت شرکت در ترکیه، می‌توانید از طریق شرکتتان تجارت خود را با کشورهای مختلف گسترش دهید، به راحتی اقامت ترکیه بگیرید و حتی تحت شرایط خاصی می‌توانید با فعال نگه داشتن کسب و کار خود پاسپورت ترکیه را نیز اخذ نمایید.

روش های مهاجرت به ترکیه

روش های مهاجرت به ترکیه

مشکلات مهاجرت به ترکیه چیست؟

ممکن است برای مهاجرت به ترکیه یا هر کشور دیگری مشکلاتی وجود داشته باشد مانند زبان آن کشور، برای زندگی در هر کشوری باید زبان رسمی آن کشور را بلد باشید به این دلیل که اگر زبان آنها را بلد نباشید نمی توانید رابطه اجتماعی داشته باشید یا کار پیدا کنید.
هزینه بالای زندگی در ترکیه یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای ایرانی ها مشکل ساز شود.
برای زندگی در کشور های دیگر باید قوانین آن کشور رابدانید . به طور مثال در بعضی از کشور ها حتی آدامس جویدن در خیابان های اصلی جرم محسوب می شود و در صورت مشاهده شما باید جریمه پرداخت کنید. این قوانین را از قبل باید مطالعه کنید یا اینکه از وکیل مهاجرت به ترکیه بپرسید.

اشتراک‌گذاری

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *