17/04/2024
انواع ویزا و شرایط اخذ این ویزاها

انواع ویزا و شرایط اخذ این ویزاها

انواع ویزا و شرایط اخذ این ویزاها

در این مقاله می خواهیم اطلاعات لازم در مورد اخذ انواع ویزا ها و شرایط لازم برای گرفتن این ویزا چیست را توضیح می دهیم.

ویزاهایی که از طرف کشورهای مختلف صادر می‌شوند بنابر تقاضا و دلایل افراد برای ورود به آن کشور می‌تواند متفاوت باشد. ویزاها می‌توانند برای یک بار ورود یا ورود و خروج بدون محدودیت برای زمان مشخصی صادر شوند.

انواع ویزا

ویزاها به دلایل مختلفی صادر می‌شوند انواع ویزا شامل موارد زیر است:

  • ویزای توریستی یا ویزای گردشگری
  • ویزای دانشجویی یا ویزای تحصیلی
  • ویزای دیدار با نزدیکان و بستگان
  • ویزای کاری
  • ویزای تجاری و بازرگانی

شرایط گرفتن ویزای توریستی یا گردشگری چیست؟

ویزای توریستی و یا گردشگری، با هدف گردشگری و دیدن  یک کشور مشخص صادر می‌شود و فرد متقاضی می‌تواند در بازه زمانی مشخص شده، به آن کشور سفر کند. برای دریافت ویزای توریستی باید بلیط رفت و برگشت هواپیما، واچر هتل و تمکن مالی با توجه به تعداد روز‌های اقامت ارائه کنید.

شما باید به افسر ویزا ثابت کنید که از پس هزینه‌های روزانه و زندگی در کل مدت زمان اقامت در کشور مقصد برمی آید. ویزای توریستی معمولا در قالب سینگل یا یک بار ورود، دبل و یا دو بار ورود و مولتیپل و یا چند بار ورود و با توجه به اهداف اعلام شده از سوی متقاضی، صادر می‌شود.

برای دریافت ویزای توریستی، با تکمیل فرم‌های مربوطه و آماده سازی مدارک، منتظر وقت سفارت باشید و در زمان مصاحبه، مدارک درخواستی را تحویل افسر ویزا دهید. ویزای توریستی یکی از انواع ویزا های قابل گرفتن می باشد.

انواع ویزا و شرایط اخذ این ویزاها

انواع ویزا و شرایط اخذ این ویزاها

شرایط گرفتن ویزای تحصیلی

افرادی که برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام می‌کنند باید قبل از این اقدام نامه پذیرش خود از دانشگاه مورد نظر را داشته باشند. داشتن این نامه تنها تایید دانشگاه مبنی بر اجازه تحصیل در آن دانشگاه است، برای تحصیل در آن کشور نیاز به گرفتن ویزای دانشجویی است.

دانشجویانی که نامه پذیرش خود را دریافت کرده‌اند باید به صورت آنلاین اقدام به رزرو وقت مصاحبه کنند. با توجه به نامه پذیرش و شروع ترم نیاز است هر فرد مدت زمانی در حدود ۸ تا ۱۰ هفته قبل از شروع تحصیل اقدام به دریافت ویزای تحصیلی کند. ویزاهای توریستی قابل تبدیل به ویزای تحصیلی نیستند و برای ویزای تحصیلی باید از کالج یا دانشگاه نامه پذیرش دریافت شود.

ویزای دیدار بستگان و نزدیکان

دریافت این نوع ویزا بسته به کشوری که قصد سفر به آن را دارید متفاوت است اما به طور کلی برای دیدار از بستگان مسیر ساده‌تری طی می‌شود. بستگان شما با مراجعه به کنسولگری در کشور مقصد می‌توانند برای شما یک دعوتنامه ایجاد کنند که مبنی بر آن می‌توانید نسبت به اخذ ویزا اقدام کنید. این هم یکی دیگر انواع ویزا ها هست که دردسر کمتری دارد.

دریافت ویزاهای تجاری و کاری

برای دریافت ویزای کاری مسیر سختتری پیش رو شما است. این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که از طرف یک اداره یا سازمان به عنوان نیروی کار پذیرفته شده باشند. باید از زمان درج آگهی کاری حداقل سه ماه گذشته باشد و شرکت مورد نظر تایید کند که استخدام نیروی کاری با این تخصص از افراد مقیم کشورشان امکان‌پذیر نیست.

راه دیگر برای اخذ ویزای کاری، اقدام برای پیدا کردن کار در کشور مقصد است و به همین منظور کشور مورد نظر با توجه به قوانین خود فرصت شش ماهه‌ای در اختیار متقاضی قرار می‌دهد تا نسبت به پیدا کردن شغل مورد نظر اقدام کند. پس از آن این ویزا می‌تواند شامل تغییراتی در دوره زمانی شود.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *