19/03/2024
راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

کیش یکی از زیباترین جزایری است که در حوزه ی آب های خلیج فارس قرار دارد. این جزیره از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده و به عنوان مهمترین مقصد توریستی داخلی و خارجی در جنوب ایران محسوب می شود. روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند.

جزیره کیش یکی از جزایر توریستی در خلیج فارس است که در استان هرمزگان در جنوب ایران واقع می باشد. این جزیره به طور سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر دارد و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۱۳۹۰ انجام شده حدود ۲۴۸۱۹ نفر بوده است. جالب است بدانید که به شهروندان کیش، کیشوند نیز می گویند.

آب و هوای جزیره ی کیش

کیش در جنوبی‌ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند. معمولا دمای هوا ۲۷ درجه سانتی گراد است و در موارد بسیار کمی از دمای ۳۲ درجه سانتی گراد بالاتر میرود. در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج گرمای خود میرسد. در ماه های دی، بهمن و اسفند شرایط آب و هوایی به اندازه ای خوب می شود که حیف است شما برای سفر به این منطقه برنامه‌ای تنظیم نکنید.

برای آشنایی با طبیعت و جاذبه های مالدیو به لینک درج شده مراجعه کنید.

راهنمای سفر به کیش

راهنمای سفر به کیش

کیش یکی از زیباترین جزایری است که در حوزه ی آب های خلیج فارس قرار دارد. این جزیره از زمان هخامنشیان تحت تسلط ایرانیان بوده و به عنوان مهمترین مقصد توریستی داخلی و خارجی در جنوب ایران محسوب می شود.روانه شدن بیش از یک میلیون گردشگر در طول سال به سوی این جزیره به خوبی اهمیت زیاد آن را نشان می‌دهد. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از جهان داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به کیش الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به جنوب ایران همراهی کنید.

برای مشاهده مطالب مرتبط با تور کیش از شیراز می توانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

تماشای ماهی های رنگارنگ خلیج فارس در آکواریوم کیش

جزیره کیش یکی از جزایر توریستی در خلیج فارس است که در استان هرمزگان در جنوب ایران واقع می باشد. این جزیره به طور سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر دارد و جمعیت آن مطابق با آمار سرشماری که در سال ۱۳۹۰ انجام شده حدود ۲۴۸۱۹ نفر بوده است. جالب است بدانید که به شهروندان کیش، کیشوند نیز می گویند.

شاید بخواهید در مورد سفر به قشم بخوانید.

آب و هوای جزیره ی کیش

کیش در جنوبی‌ترین مناطق کشور قرار دارد و همانطور که می‌دانید این مناطق مثل همه نقاط دیگر استان هرمزگان تابستان‌های گرم مرطوب و زمستان‌های مطلوبی دارند. معمولا دمای هوا ۲۷ درجه سانتی گراد است و در موارد بسیار کمی از دمای ۳۲ درجه سانتی گراد بالاتر میرود. در ماه های تیر و مرداد دمای جزیره کیش به اوج گرمای خود میرسد. در ماه های دی، بهمن و اسفند شرایط آب و هوایی به اندازه ای خوب می شود که حیف است شما برای سفر به این منطقه برنامه‌ای تنظیم نکنید.

بهترین زمان سفر به کیش

فصل های بهار و تابستان
همانطور که می دانید کیش در جنوب کشور ایران قرار دارد و شرایط آب و هوایی هم در جنوب ایران گرم است. اما کیش یکی از جزایر توریستی به شمار می رود و شما می توانید آن را به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار جذاب در نظر بگیرید. در اوایل فصل بهار هوای این جزیره خنک و مرطوب بوده و دمای نسبتا پایینی دارد از همین رو شرایط برای سفر می تواند مساعد باشد؛ در فصل تابستان شرایط هوایی گرم می شود و روزهای داغی در کیش برقرار است که اگر تحمل گرما را ندارید به خصوص در ماه های تیر و مرداد پیشنهاد نمی کنیم که به سفر بروید. اما باید بدانید که امکانات موجود در جزیره باعث شده است تا در گرم ترین روزهای سال هم بتوانید مدت زیادی در بازارهای خرید و اماکن عمومی به گشت و گذار پرداخت.

فصل های پاییز و زمستان
در دو فصل پاییز و زمستان شرایط برای سفر به کیش بسیار عالی است و مسافران بی شماری را در این زمان شما خواهید دید که در کیش به سر می برند. بین ماه های بهمن و اسفند شرایط آب و هوایی برای سفر به کیش بسیار مساعد می شود و دمای ثبت شده در این ماه ۲۷ درجه سانتیگراد است و بارندگی هر ماه حدوداً به ۲۱ میلیمتر می رسد. برای برنامه سفرتان به کیش در فصل زمستان به هیچ وجه تردید نکنید.

هتل های پیشنهادی در جزیره کیش

هتل داریوش | Dariush Grand Hotel
یکی از بهترین هتل های پیشنهادی در راهنمای سفر به کیش هتل داریوش است. در مدت زمانی که در این هتل اقامت دارید حال و هوایی از شکوه ایرانی را می توانید تجربه کنید. این هتل ۵ ستاره دارای ۵۰۰ اتاق است که تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز برای مسافران در بهترین نحو ممکن برآورده شده است. جالب است بدانید که برای ساخت این هتل هزینه ای معادل ۱۲۵ میلیون دلار خرج شده است. بیاد داشته باشید که برای رزرو هتل در کیش و مقایسه و اطلاع از قیمت ها می توانید به وبسایت ما سری بزنید.

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش بلوار داریوش

هتل ارم
دیگر هتل ۵ ستاره ای که در راهنمای سفر به کیش می خواهیم به آن اشاره کنیم، هتل ارم است که یکی از بزرگترین و پر امکانات ترین هتل های کیش است و میزبان مهمانان زیادی در طول سال می باشد. فضای داخلی هتل و محوطه آن بسیار زیبا و دلچسب است.

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش بلوار خیام

هتل ترنج کیش (هتل ساحلی ترنج) | Toranj Hotel
یکی از جالب ترین هتل هایی که در این جزیره ی دیدنی وجود دارد هتل ترنج است که حال و هوای هتل های دریایی تایلند را برایتان می تواند زنده کند. این هتل ۵ ستاره دارای ۱۰۰ سوئیت بر روی آب های نیلگون خلیج همیشه فارس است که به صورت طبقانی در سواحل شمال غربی جزیره ی کیش واقع شده است. از جمله امکانات این هتل نیز می توان به رستوران ‏ساحلی، کافی شاپ، فست فود ساحلی، رستوران بزرگ خورشید بر روی آب با کف شیشه ای، کافی شاپ ، رستوران فرنگی بر روی دریا، ‏رستوران تاج ترنج بر روی آب با دید بسیار عالی از غروب و آبهای آزاد خلیج فارس، سالن اسپا، سالن ورزشی ‏کف شیشه ای، خانه بازی کودک، مزون، سالن بیلیارد و … نیز اشاره کرد.

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش ابتدای جاده جهان، به سمت کلبه هور

برای آشنایی با بهترین اقامتگاه های بومگردی قشم به لینک درج شده مراجعه کنید.

جاذبه های گردشگری در جزیره کیش

کشتی یونانی
ای کشتی اهمیت تاریخی خاصی ندارد ولی همه آن را یکی از جاذبه های کیش می دانند. در واقع این کشتی متعلق به کشور یونان بوده است و به صورت اتفاقی و بنا بر هر دلیلی که مشخص نیست ناگهان در گلل فرو می رود. برخی معتقدند که هوامی مه آلود باعث شده که ناخدا های کشتی دید کافی برای هدایت آن نداشته باشند و این هم دلیل به گل نشستن آن بوده است.

شهر باستانی حریره
یکی دیگر از جاذبه های کیش، شهر باستانی حریره است. این واقع در بخش کیش از توابع شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر قدیمی ۸۰۰ سال قدمت و ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. حریره در زمان خود شهری بزرگ و آباد در منطقه بوده است. دوران طلایی شهر حریره کیش از سال ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری بوده‌است.

قنات (کاریز) کیش
ایرانیان را شاید بتوان اولین قنات سازان دانست، چراکه قنات سازی در ایران بیش از ۶ هزار سال قدمت دارد. واژه کاریز معادل فارسی قنات است. در زمان های گذشته از کاریز ها به منظور هدایت آب های زیر زمینی استفاده می شده است. اما آنچه کاریز کیش را جذاب و منحصر می سازد،‌ارتفاع کم آن است. اکثر کاریز ها ارتفاع زیادی دارند، ولی کاریز کیش تنها ۴۵ متر ارتفاع دارد و همین امرباعث عجیب و منحصر به فرد بودن آن شده است. این کاریز ۱۵ کیلومتر طول دارد و در طول دو رشته از منطقه صفین و فرودگاه تا محل فعلی مجموعه فرهنگی و تفریحی شهر زیرزمینی کیش امتداد دارد. این دو رشته در محل این شهر زیرزمینی تبدیل به سه رشته می شوند و سپس مجعاً‌ تبدیل به یک رشته می شوند و شهر قدیمی حریره می ریزند.

پارک ساحلی سیمرغ
در محدوده بین جاده جهان و جاده دوچرخه‌سواری کیش یعنی در ضلع جنوب شرقی جزیره و در امتداد ساحل، پارک ساحلی سیمرغ قرار گرفته، جایی که کمربند دوچرخه‌سواری کیش است و تا چشم کار می‌کند آبی دریاست. با رفتن به پارک سیمرغ می‌شود با یک تیر دو نشان زد. خود پارک پر از جذابیت است و کسی تا حالا نشده برود و ناراضی برگردد، به خصوص اگر با خانواده‌تان به کیش رفته باشید.

پارک ساحلی مرد ماهیگیر
شاید فکر کنید تنها کشتی یونانی است که تبدیل به نمادی از کیش شده است و همه برای تماشای آن به این جزیره می روند اما باید بگوییم این جزیره ی کهن جاذبه های بسیاری که هر کدام برای خودشان به نوعی نمادی برای این شهر به شمار می روند. پارک ساحلی مرد ماهیگیری یکی از همین نمادهایی است که در جزیره کیش وجود دارد و برای دیدن آن پیشنهاد می کنیم که حتما به سمت کرانه ی شرقی جزیره بروید. اینجا، جایی است که هرکس از گشت و گذار در جزیره خسته می‌شود به آن می‌آید تا در زیر درختان تنومندش آرام بگیرد.

پارک ساحلی مرجان
یکی دیگر از سواحل تفریحی جزیره کیش منطقه ی پارک ساحلی مرجان است که دارای آبی پایان ناپذیری از دریا است و تصویری ماندگار از جریزه ی کیش و دیدنی های این جزیره را نشانتان می دهد. حتما در طول سفرتان به کیش از پارک ساحلی مرجان در این جزیره دیدن فرمایید. بعد از تماشای آب های زلال پارک ساحلی مرجان به سمت بازار مرجان بروید و در آن جا خریدتان را انجام دهید. پس خرید دوباره به پارک برگردید و به تماشای غروب دیدنی آفتاب در این ساحل بنشینید.

ورزش های آبی در جزیره کیش

شاتل کیش
از هیجان انگیزترین ورزش های آبی در کیش شاتل ساواری است که هم به صورت دسته جمعی و هم تک نفره امکان پذیر است.

اسکوتر زیر دریایی کیش
این دستگاه امکان تجربه غواصی را برای همه افراد فراهم نموده است و بدون اینکه فرد نیازی به تجربه ی غواصی داشته باشید می توانید به راحتی از این دستگاه بدون نیاز به حمل وسایل غواصی و یا گواهینامه های مربوطه و حتی بدون بلد بودن شنا در آب استفاده می شود.

پاراسل لذتبخش ترین ورزش آبی در کیش
یکی از لذت بخش ترین و محبوب ترین ورزش های آبی در کیش در بین کسانی که می خواهند یک ورزش آبی جذاب را تجربه کنند پاراسل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *