28/03/2024
معرفی 5 آبشار زیبای ایران

معرفی 5 آبشار زیبای ایران

معرفی 5 آبشار زیبای ایران

در این مقاله در 5 آبشار زیبای ایران اطلاعات لازم را کسب می کنید. یکی از آثار گردشگری طبیعی زیبا آبشارها می باشند. آب یک رودخانه در مکانی مرتفع با سرعت به پایین دره یا دامنه کوه می‌ریزد و این ریزش ناگهانی آب، زیباترین جلوه طبیعت را پدید می‌آورد. در سراسر جهان، آبشارهای زیبای فراوانی وجود دارد که مرتفع‌ترین آن‌ها به‌نام آبشار آنجل، با ارتفاع ۹۸۹ متر در کشور ونزوئلا قرار گرفته است. و معروف‌ترین آبشار جهان نیز آبشارهای نیاگارا هستند که شامل سه آبشار با عنوان‌های نعل اسبی، آمریکایی و نقاب عروس می‌باشند که بخشی از این آبشارها در کانادا و بخشی از آن در کشور امریکا است.

آبشار مارگون

استان فارس یکی از استان هایی است که هم آثار طبیعی فراوانی دارد هم آثار باستانی و تاریخی فراوان. در این شهر شما می توانید اوج تاریخ و حکومت هخامنشیان را مشاهده کنید. همچنین جاذبه های طبیعی (کویر، جنگل، دریا، کوه و…) فراوانی نیز یافت می شود.
آبشار مارگون فارس یکی از جاذبه های طبیعی این استان است که در شهرستان سپیدان واقع شده است.این آبشار زیبای ایران بلندترین آبشار چشمه محسوب می شود. تامین آب این آبشار از طریق چشمه های مختلفی است که در اطراف آن وجود دارد به همین دلیل این آبشار، به آبشار چشمه مشهور می باشد.

معرفی 5 آبشار زیبای ایران - آبشار مارگون

معرفی 5 آبشار زیبای ایران – آبشار مارگون

آبشار آب سفید

یکی دیگر از آبشار زیبای ایران، آبشار آب سفید واقع در شهر الیگودرز استان لرستان است. لرستان یکی از استان های پر از آبشار می باشد که جاذبه های فراوانی دارا می باشد. علت نام گذاری این آبشار این است که در اطراف این آبشار زیبا سنگ های مختلفی وجود دارد که به دلیل برخورد آب با این سنگ ها ، حباب های سفید رنگی در آب آبشار به وجود می آید.زیبایی خارق العاده این آبشار باعث شده تا از آن به عنوان عروس آبشارهای ایران یاد شود. در اطراف این آبشار بسیار جذاب می توانید انواع مختلفی از درختان گردو و بلوط را مشاهده کنید.

معرفی 5 آبشار زیبای ایران - آبشار آب سفید

معرفی 5 آبشار زیبای ایران – آبشار آب سفید

آبشار کبودوال

یکی از زیباترین آبشارهای ایران یعنی آبشار کبودوال را می توانید در استان گرگان شهرستان علی آباد کتول مشاهده کنید. ویژگی بسیار مهم آبشار کبودوال گلستان این است که این آبشار به عنوان تنها آبشار تمام خزه ای ایران شناخته می شود و همین موضوع سبب شده تا زیبایی این جاذبه گردشگری چندین برابر شود.

معرفی 5 آبشار زیبای ایران - آبشار کبودوال

معرفی 5 آبشار زیبای ایران – آبشار کبودوال

آبشارهای شوشتر

سازه های آبی شوشتر یکی از خاص ترین و مهم ترین جاذبه های تاریخی ایران به حساب می‌ آیند. این سازه های خارق العاده که معماری چشم نوازی در طراحی آن ها به کار رفته است در استان خوزستان و شهرستان شوشتر واقع شده است و یکی از مهم ترین آثار تاریخی این منطقه به حساب می آیند.

سازه های آبی شوشتر در دوران حکومت ساسانیان بر ایران ساخته شده است و از آن به عنوان یکی از بزرگترین سیستم های آبی تاریخی یاد می شود. وجود این سیستم آبی سبب شده تا شاهد ایجاد مجموعه ‌ای از آبشارها و آسیاب های آبی بزرگ در سازه ‌های آبی شوشتر باشیم.

آبشار زیبای ایران - شوشتر

آبشار زیبای ایران – شوشتر

آبشار زیبای ایران؛ آبشار گنج نامه

مجموعه توریستی گنج نامه یکی از مهم ‌ترین جاذبه های گردشگری استان همدان به حساب می ‌آید. این منطقه هر ساله میزبان توریست های بسیار زیادی از سراسر دنیا است و حجم گسترده ای از گردشگران را جذب خود می ‌کند. وجود طبیعت بکر، امکانات رفاهی و آثار تاریخی در منطقه توریستی گنج نامه سبب شده تا این مجموعه جایگاه ویژه ‌ای را در استان همدان پیدا کند.

یکی از مهم ترین مکان های دیدنی در مجموعه توریستی گنج نامه همدان آبشار آن است. وجود این آبشار زیبا باعث شده تا طراوت فوق ‌العاده‌ ای به این منطقه داده شود و آب و هوای منطقه گنج نامه با وجود این آبشار بسیار مطبوع تر و دلپذیر تر گشته است. آبشار گنج نامه از کوه های الوند سرچشمه گرفته و از آن به عنوان یکی از آبشارهای دائمی ایران یاد می ‌شود.

ارتفاع آبشار زیبای گنج نامه ۱۲ متر بوده و وجود سنگ ها و صخره های مختلف در اطراف این آبشار سبب شده تا علاقه‌ مندان به صخره نوردی و سنگ نوردی به این منطقه سفر کنند و از این آبشار بازدید کنند.

در روزهای سرد سال مانند اواسط زمستان، آب این آبشار یخ زده و شاهد ایجاد دیواره های یخی و قندیل در اطراف این آبشار هستیم.

برای آشنایی با روستاهای گردشگری در ایران به لینک درج شده مرجعه کنید.

آبشار زیبای ایران - آبشار گنج نامه

آبشار زیبای ایران – آبشار گنج نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *