19/03/2024
معرفی ۵ تا از زیباترین جنگل های ایران مقصد گردشگران

معرفی ۵ تا از زیباترین جنگل های ایران مقصد گردشگران

معرفی ۵ تا از زیباترین جنگل های ایران مقصد گردشگران

زیباترین جنگل های ایران یکی از مقاصد گردشگری ایرانی و خارجی است.  رفتن در دل طبیعت و دیدن مناظر طبیعی خستگی های روز مره را از تن افراد بیرون می آورد و یک حس تازگی و روح افزونی به شما می دهد. ایران ثروتمند ترین سرزمین از نظر منابع طبیعی است.

جنگل راش سوادکوه یکی از زیباترین جنگل ایران

راش یکی از بزرگترین جنگل های ایران محسوب می شود و خیلی از افراد به این جنگل رفته و از آب و هوای آن لذت می برند.

به سمت شهرستان سوادکوه قدم درجاده فیروزکوه می گذاریم و مسیر روستای سنگده را در پیش می گیریم. یکی از زیباترین و مهمترین جنگل های شمال ایران، در این روستا واقع شده است، این جنگل با درختان سر به فلک کشیده اش منطقه وسیعی را تبدیل به بهشت زمین کرده است

وقتی وارد جنگل می شوید طبیعت را در آغوش می کشید و می توانید ساعات از طبیعت لذت ببرید. شاید هیچ تفریح در جنگل وجود نداشته باشد اما گونه های گیاهی که در جنگل رشد کردند یک تصویر کاملا متفاوتی را به شما نشان خواهد داد.

معرفی ۵ تا از زیباترین جنگل های ایران مقصد گردشگران

معرفی ۵ تا از زیباترین جنگل های ایران مقصد گردشگران

جنگل ابر

جنگل ابر در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود، در نزدیکی روستایی به نام ابر، قرار گرفته است. درختان این جنگل از درختان هیرکانی‌اند و نزدیک به ۴۰ میلیون سال از عمر آن‌ها می‌گذرد. مساحت آن در حدود ۳۵ هزار هکتار است و درختانی مانند اورس، راش، بلوط، شیردار، توسکا و ممرز افرا در آن دیده می‌شوند.

گونه های مختلف گیاهی مانند اورس، راش، بلوط، ممرز افرا، توسکا، چوبک، آویشن، شبدر، نارون، گیلاس وحشی، نمدار، بارانک، سرخدار در جنگل ابر دیده می شود و یک منظره بسیار دیدنی و توام با آرامش را در این مکان خواهید دید.

جنگل ابر

جنگل ابر

جنگل دالخانی رامسر، تجربه مه در دل طبیعت

دالخانی در شهر رامسر در نزدیکی جاده ییلاق قرار گرفته است که وسعت بالای ۶۰۰۰۰ مترمربع دارد و همچنین گونه های خاصی از گیاه هان مانند ارس، مندی، گوجه جنگلی، ازگیل، زرشک، شاه بلوط، فندوق، تمشک، کوله خاس، ولیک در آنجا رشد می کند.

توجه: برای رزرو تورهای داخلی از شیراز می توانید به لینک درج شده از سایت نیک هجرت مراجعه نمایید.

جنگل دالخانی رامسر

جنگل دالخانی رامسر

طبیعت بکر، هوایی مه آلود، جاده‌ای پیچ‌در‌پیچ و درختان درهم تنیده‌ای که شبیه به دالان شده‌اند شما را به تماشای بهشتی دیدنی روی زمین دعوت می‌کنند. جنگل‌های دالخانی برای پیک‌نیک، کوهنوردی، جنگل‌نوردی و عکاسی یکی از بهترین انتخاب‌ها است. فراموش نکنید در زمان جنگل‌نوردی حتما وسایل ضروری داشته باشید.

الیمستان زیباترین جنگل های ایران

جنگل الیمستان در استان مازندران و شهرستان آمل قرار گرفته است. رفتن به جنگل خودش یک تجربه ای کاملا متفاوت است و اگر این جنگل هم مه آلود باشد یک حس غیرقابل تصور را به شما منتقل خواهد کرد. با سفر کردن به الیمستان و پیاده روی چندین ساعت در دل جنگل هیجانات شما را چندین برابر می کند. اگر مسیر جنگل را تا انتها بروید به قله ای از کوه خواهید رسید.

الیمستان زیباترین جنگل های ایران

الیمستان زیباترین جنگل های ایران

قشنگ ترین قسمت در الیمستان وارد شدن به یک جنگلی که پر از مه هست وارد می شوید و یک حس بسیار رویایی و عالی را منتقل می کند. اگر یکبار امتحان کنید مطمئنا می خواهید بارها و بارها به جنگل بروید.

جنگل حرای قشم ؛ طلای نایاب در جنوب ایران

حرای قشم کمیاب ترین گونه های طبیعت را دارا هست که فقط در برخی از نقاط دنیا به چشم می خورد. همچنین در جهان بسیار محبوب است و جزو میراث طبیعی مهم کشور به حساب می اید. چراکه تنها جنگلی است که برای دیدنش باید به میان آبهای شور خلیج فارس بروید و به همین دلیل برای بازدید از آن قایق سواری در میان این خلیج نیلگون را نیز تجربه نمایید.

توجه: در صورتی که می خواهید با آژانس های گردشگری شیراز آشنا شوید می توانید به لینک درج شده مراجعه کنید.

جنگل حرای قشم ؛ طلای نایاب در جنوب ایران

جنگل حرای قشم ؛ طلای نایاب در جنوب ایران

قشنگ ترین قسمت قضیه قایق سواری در دل جنگل است که برای دیدن درختان باید سوار قایق شوید و از درختان بازدید کنید و همچنین می توانید بهترین لذت از عکاسی را ببرید. اما برای رفتن به همچنین مکانی بهتراست در ماههای آبان تا اردیبهشت به آن جنگل بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *