19/03/2024
شرایط مهاجرت به کره جنوبی چگونه است؟

شرایط مهاجرت به کره جنوبی چگونه است؟

شرایط مهاجرت به کره جنوبی

در این مقاله می خواهیم درباره شرایط مهاجرت به کره جنوبی و نحوه دریافت اقامت دائم این کشور بپردازیم. برای اینکه اطلاعات لازم و کافی در مورد نحوه تحصیل در کرده جنوبی کسب کنید به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مهاجرت به کشور کره جنوبی نیز به 6 روش امکان پذیر می باشد مثل مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت تولد، مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت ازدواج شما از این طریق می توانید به صورتقانونی اقامت کره جنوبی را به صورت دائم یا موقت دریافت کنید.

برای تحصیل در کشوره کره جنوبی شما نیاز به ویزای D-2 دارید. از طریق سفارتخانه و یا کنسولگری کره می توانید درخواست ویزای خود را صادر کنید.

معمولا در کنار اثبات مهارت خود در زبان انگلیسی یا کره ای، گذرنامه، یک گواهی نامه از ریز نمرات مدرسه، تأییدیه پذیرش از  دانشگاه کره جنوبی و گواهی تمکن مالی از شما خواسته می شود. فرد متقاضی برای دریافت ویزای D-2 ملزم به پرداخت هزینه پردازش به سفارت می باشد که این هزینه برای ویزایی با یک مرتبه اجازه ورود ۳۰ دلار و برای ویزایی با اجازه ورود به دفعات متعدد ۵۰ دلار است.

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز مهاجرت به فلاند به مقاله سریع ترین راه مهاجرت به انگلستان مراجعه کنید.

شرایط مهاجرت به کره جنوبی چگونه است؟

شرایط مهاجرت به کره جنوبی چگونه است؟

تحصیل در کره جنوبی

کشور کره جنوبی نه تنها تعداد بی شماری از گزینه ها برای حرفه ها، فعالیت ها، غذا و سفر های آخر هفته در اختیار دارد بلکه متقاضیان تحصیل در کره جنوبی گزینه های زیادی از دانشگاه را می توانند انتخاب کنند . در این کشور می توان صدها گزینه دانشگاه را کشف کرد هر یک از آنها انواع آموزش و تحقیق را ارائه می دهند که به هر آنچه که فرد در نظر دارد ، می پردازد .

به طور کلی می توان گقت که دانشگاه های کره جنوبی به دانشجویان سطح بالا علاقه مند هستند و گرفتن بورسیه تحصیلی نیز بسیار پرقابت می باشد. دولت کره جنوبی بورس تحصیلی خود را برای دانش آموزان بین المللی اجرا می کند:

برنامه بورس تحصیلی دولتی کره جنوبی که توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه می شود و برخی از هزینه های سفر و زندگی و هزینه تمام دوره کارشناسی ارشد را پوشش می دهد.
برنامه پشتیبانی برای دانشجویان که هزینه های محدودی برای زندگی را در هر ماه به مدت 1 سال ارسال می کند.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در کره جنوبی چیست؟

جهت تحصیل در کره جنوبی مدارکی لازم است که مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کره جنوبی به شرح زیر می باشد :

  • اسکن پاسپورت یا گواهی تولد فرد متقاضی تحصیل در کشور کره جنوبی
  • اسکن مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک کارشناسی
  • رونوشت سابقه های تحصیلی قبلی فرد متقاضی تحصیل در کره جنوبی
  • ارائه CV (خلاصه ای از تجربه و مهارت های فرد می باشد که CV ها بیشتر از رزومه و حداقل 2 یا 3 صفحه هستند)
  • ارائه توصیه نامه از اساتید معتبر (بین 2 تا 3 صفحه) جهت تحصیل در کره جنوبی
  • ارائه نمره تست جهت تحصیل در کره جنوبی
  • ارائه گواهی تمکن مالی جهت تحصیل در کره جنوبی

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز مهاجرت به فلاند به مقاله شرایط مهاجرت به فنلاند 2021  مراجعه کنید.

هزینه مهاجرت به کره جنوبی چقدر است؟

یکی از شرایط مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل می باشد اما شما باید در مورد هزینه های زندگی خود در کره جنوبی اطلاعات لازم داشته باشید. هزینه زندگی افراد متقاضی تحصیل در کره جنوبی به اینکه برنامه تحصیلی ، رشته تحصیلی میزان آمادگی و چیش زمینه علمی دانشجو نیز بستگی و در کدام دانشگاه و موسسه آموزش عالی قصد ادامه تحصیل دارید بستگی دارد.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی در کشور کره جنوبی به مراتب ارزان‌تر از هزینه تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی این کشور است. به همین دلیل پیشنهاد ‌می‌کنیم به منظور کاهش هزینه‌های زندگی در کشور کره جنوبی از ابتدا روی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی این کشور تمرکز کنید تا بتوانید هزینه تحصیل در این کشور را کاهش دهید.

به طورمثال هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های کره جنوبی به این صورت است
– هزینه تحصیل در رشته‌های مربوط در زمینه‌ی‌‌ علوم اجتماعی و علوم انسانی در مقطع کارشناسی در هر ترم تحصیلی بین ۶۰۰ الی ۶,۸۰۰ دلار آمریکا است.

– هزینه تحصیل در رشته‌های مربوط به زمینه‌ی علوم پایه در مقطع کارشناسی بین ۴۶۰ الی ۷,۸۰۰ دلار آمریکا در هر ترم تحصیلی است.

– هزینه تحصیل در رشته‌های مربوط به زمینه هنر و رشته‌های ورزشی در مقطع کارشناسی حدود ۱,۸۰۰ الی ۸,۴۰۰ دلار آمریکا در هر ترم تحصیلی است.

– هزینه تحصیل در رشته‌های مربوط به زمینه فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی حدود ۱,۹۰۰ الی ۸,۲۰۰ دلار آمریکا در هر ترم تحصیلی است.

– هزینه تحصیل در رشته‌های مربوط به زمینه پزشکی در مقطع کارشناسی حدود۴,۱۰۰ الی ۱۰,۵۰۰ دلار آمریکا در هر ترم تحصیلی است.‌

برای اینکه بتوانید بهترین شرایط مهاجرت به کره جنوبی را کسب کنید بهتر است با یکی از دفاتر مهاجرتی در شیراز مشورت کنید. در لینک درج شده اطلاعات بهترین و معتبرترین دفاتر مهاجرتی ثبت شده است.

هزینه زندگی در کره جنوبی چقدر است؟

هزینه زندگی در کره جنوبی برای دانشجویان خارجی معمولا در سال 2021 به این صورت می باشد:
– هزینه اجاره یک اتاق ۴ نفره در خوابگاه دانشجویی حدود ۳۰۰ الی ۸۰۰ دلار آمریکا در هر ترم تحصیلی خواهد بود.

– هزینه اجاره یک اتاق ۲ نفره در خوابگاه دانشجویی حدود ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ دلار آمریکا در هر ترم تحصیلی خواهد بود.

( هزینه اجاره اتاق در خوابگاه دانشجویی به خدمات آن نیز بستگی دارد. برای مثال برخی از خوابگاه‌های دانشجویی خدماتی مانند استفاده از سلف غذاخوری دانشجویی برای تهیه وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار، و شام را در اختیار دانشجویان قرار ‌می‌دهند و با توجه به امکان بهره‌مندی از این خدمات هزینه اجاره اتاق در خوابگاه متفاوت خواهد بود).

– دانشگاه‌ها امکان استفاده از خدمات سلف غذاخوری دانشگاه را در اختیار دانشجویان قرار ‌می‌دهند. بنابراین دانشجویان ‌می‌توانند غذای خود را با قیمت کمتری تهیه کنند. هزینه استفاده از خدمات سلف غذاخوری دانشگاه به صورت ‌میانگین حدود ۳۰۰ دلار آمریکا در هر ماه است. قیمت هر پرس غذا حدود سال ۳ الی ۵ دلار آمریکا است.

– علاوه بر این، باید گفت که هزینه اجاره اتاق یا مسکن در خارج از دانشگاه حدود ۳۰۰ دلار آمریکا در هر ماه است. ( علاوه بر این هزینه بیمه مکمل که حدود ۵,۰۰۰ دلار آمریکا است، نیز باید پرداخت شود). باید به این نکته‌ی مهم توجه کرد که هزینه اجاره مسکن در خارج از دانشگاه به شهر، منطقه و نوع ساختمان بستگی خواهد داشت.

– هزینه اقامت دانشجویی در هتل حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار آمریکا در هر ماه است.

– هزینه بیمه پزشکی و سلامت حدود ۲۰ دلار آمریکا در هر ماه است.

علاوه بر این، وب‌سایت بیمه سلامت ملی کره برای دانشجویان بین‌المللی که از خارج کشور کره به منظور ادامه تحصیل به این کشور ‌می‌آیند، بیمه سلامت و پزشکی تهیه ‌می‌کند.

– هزینه حمل و نقل در کره جنوبی به طور‌ میانگین ۴۰ دلار آمریکا در هر ماه است.

– هزینه استفاده از اینترنت در کره جنوبی به طور ‌میانگین ۳۰ دلار آمریکا در هر ماه است.

اگر علاقه داریدکه روش های مهاجرت به ترکیه را مطالعه کنید به مطلب درج شده مراجعه کنید.

همچنین اگر علاقه دارید که درمورد خدمات آژانس های مسافرتی اطلاعات کسب کنید به لینک درج شده مراجعه کنید.

مهاجرت کاری به کره جنوبی

به طور کلی اقامت در کره جنوبی از طریق کار به 2 بخش تقسیم می شود. مهاجرت های کاری به روش داشتن پیشنهاد شغلی (JOB OFFER) و روش کار از طریق ویزا های جست و جوی کار. ویزا های جست و جوی کار عموما برای کشور های حوزه Deutschland می باشد و کشور کره جنوبی این نوع ویزا را ندارد.

افرادی که از کشور کره جنوبی پیشنهاد کار دارند و یا برای کار در کره جنوبی انتخاب شده اند، چند نوع ویزای کاری کره جنوبی را می توانند اخذ کنند که هرکدام شرایط و موضوعات مختلفی دارد که عبارتند از:

  • ویزای نوع E -1 (استاد ویزا)
  • ویزای نوع E-2 (مربی زبان خارجی)
  • ویزای E-3 (تحقیق)
  • ویزای نوع E-4 (راهنمای فنی)
  • ویزای نوع E-5 (حرفه ای ویژه)
  • ویزای نوع E-6 (فرهنگ و هنر
  • ویزای نوع E-7 (فعالیتهای ویژه)
  • D-5 بای گزارشگران و خبرنگارها

اقامت از طریق سرمایه گذاری در کره جنوبی

سرمایه گذاری در کره جنوبی یکی دیگر از راه های مهاجرت به کره جنوبی و اخذ اقامت این کشور است. سرمایه گذاری نکات زیادی دارد که در این قسمت به بررسی این نکات می پردازیم.

متقاضیان ویزای سرمایه گذاری شرکتی یا خارجی ممکن است در سه دسته مختلف قرار بگیرند. برای کلیه گزینه های ویزای سرمایه گذاری نیاز به حداقل سرمایه گذاری 100 میلیون وون کره یا 90,000 هزار دلار آمریکا است. ویزای سرمایه گذاری در کره جنوبی D-8 نام دارد.

اشتراک‌گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *